Asyl-och invandrarhälsan i Örebro flyttar till nya lokaler

Publicerad: 2023-04-20 09:12

Från och med den 1 maj kommer asyl- och invandrarhälsan i Örebro att ha nya lokaler. Flytten går till Nygatan 7, samma lokaler som vårdcentralsjouren.

Entrén till Vårdcentralsjouren i Örebro

Asyl- och invandrarhälsan flyttar till nya lokaler på Nygatan 7, samma lokaler som vårdcentralsjouren.

Region Örebro läns Asyl- och invandrarhälsa är en länsövergripande verksamhet som har i uppdrag att erbjuda hälsoundersökningar till alla nyanlända asylsökande, kvotflyktingar, familjeanknytningar samt vissa andra personer som är nyanlända till Sverige.

Fram till den 1 maj har asyl- och invandrarhälsan haft en mottagning i Örebro på Fredsgatan 27 bakom Karolinska skolan. Men nu kommer verksamheten att finnas på Nygatan 7, vid Kulturkvarteret. Förutom adressbytet kommer verksamheten fungera som vanligt.

Förutom mottagningen i Örebro finns det en i Karlskoga också, på Karlskoga lasarett.

Senast uppdaterad: den 20 april 2023